loading...
سوار نت

بهائیت دین اسلام را قبول دارد و آیات قرآن را نیز به تبع قبول می کند.

در رابطه با اینکه در قران آمده است که دین اسلام ختم تمام ادیان و نبوت پیامبراکرم آخرین رسالت و نبوت است(احزاب40) بهائیت نظری عجیب داده است تا نبوت علی محمد و حسینعلی را توجیه نمایند.

بهائیت آیه را اینگونه توجیه می کند:خاتم در عربی یعنی انگشتر،و اینکه خداوند می فرماید محمد خاتم پیامبران است منظور زینت پیامبران است چنانچه انگشتر زینت می باشد.
اما کسی که ذره ای با زبان آشنایی داشته باشد می داند که به انگشتری از آن جهت خاتم می گویند که پایان نامه ها را با آن مُهر می کردند و خاتم به معنای ختم کننده و پایان دهنده است.

این نظر که چون زینت است بدان خاتم می گویند و...نظری بسیار عجیب است که با هیچ لغتی جور در نمی آید هیچ،عرب هم هیچ گاه اینگونه استعمالی نداشته است.

نقد جریان انحرافی بهائیت

1-تناقضات درونی

د)دین دوره ای

بهائیت معتقد است که در هر دوره ای به مقتضیات زمان باید دین جدیدی بیاید جاودانگی دین اسلام و هر دین دیگری را مورد حمله قرار می دهند.

اما عجیب است که:
1-هنوز 20سال از شریعت و نبوت علی محمد نگذشته و دین او هنوز دستخوش حوادث واقع نشده که میرزا حسینعلی پا به عرصه نبوت می گذارد.

2-میرزا حسینعلی در اقدس می گوید:هرکسی ادعای امری(نبوت)پیش از اتمام هزارسال را بکند دروغگو است.
یعنی از نبوتی تا نبوت دیگر باید هزار سال بگذرد اما خودش پس از بیست سال از نبوت علی محمد ادعای نبوت کرد.

3-در برخی کتب بهائیت آمده است:امتداد دین بهائیت لا اقل 500هزار سال است.

بالاخره ما نفهمیدیم...هزارسال باید بگذره یا 500هزارسال؟؟
بعد چرا خود میرزا حسینعلی بعد 20سال ادعای نبوت کرد؟؟

نقد جریان انحرافی بهائیت

1-تناقضات درونی

ب)تلوّن در عقیده و تغییر در ادعا

میرزا حسینعلی بهاء الله نیز همانند سیدعلی محمد مقامات زیادی برای خود ادعا داشت:
گاهی می گفت برمن وحی نازل شده است.
گاهی اعلام الوهیت می کرد و خود را خدای خدایان و آفریدگار جهان لقب می داد.
و عباس افندی نیز می کوشد که پیامبری حسینعلی را اثبات نماید.
میرزا در قصیده ای و نیز در لوح عهدی که به منزله وصیت نامه از خویش باقی گذاشت موضوع الوهیت خود را مطرح کرده است.

نقد جریان انحرافی بهائیت

1-تناقضات درونی

ج)تساوی حقوق مردان و زنان

تساوی حقوق زنان و مردان یکی از دوازده قانون بهائیت است.آنها به همه ایدئولوژی هایی که تساوی رو به گونه ای دیگر می دانند حمله می کنند.
اما جالب است بدانید بهائیت که شعار تساوی را سر می دهد خود چگونه برخورد می کند:

1-زنان حق شرکت و عضویت در بیت العدل را ندارند.
2-سهم الارث زن و مرد متفاوت می باشد.
3-و حتی میان زن روستایی و شهری تفاوت قائل می شوند.
مهریه زن شهری19مثقال طلا و مهریه زن روستایی 19نقره است.
4-زن نمی تواند از شوهر خود طلاق بگیرد.

نقد جریان انحرافی بهائیت:

1-تناقضات درونی:

الف)تلوِّن در عقیده و تغییر ادعا
به اعتراف خود بابیان و بهائیان علی محمد شیرازی بنیان گذار فرقه بابیه شش مرتبه ادعای خود را تغییر داد.

اولین ادعا:ذکریت(مفسرقرآن)1260

دومین ادعا:بابیت(رابط بین مردم و امام زمان)1261

سومین ادعا:مهدویت(امام زمان بودن)1262

چهارمین ادعا:نبوت(پیامبری)1263

پنجمین ادعا:ربوبیت(پرودگارعالم)1264

ششمین ادعا:الوهیت(اله و سزاوارپرستیده شدن)1265

و در سال 1266تمام ادعاهای خود را انکار کرد و توبه نامه به سوی ولیعهد فرستاد.

مطهرات در بهائیت5چیز است:
1-آتش
2-هوا
3-آب
4-خاک
5-کتاب بیان
و در صورت تطهیر با هر کدام از عناصر اربعه(اب و خاک و هوا و آتش)باید آیه تطهیر"الله اطهر" خواند شود..

بهائیت چیزهایی را که در اسلام نجس نامیده شده پاک می دانند.
بول،غائط،منی،فضله موش،سگ و...
و این موهبت بهاء به بندگان است.

از دیگر احکام بهائیت:

1-در بهائیت حجاب ملغی گردیده است.

2-معاملات ربوی آزاد و ربا خوای حلال است.
و...

3-بهائیان به شدت از دخالت در مسایل سیاسی منع شده اند.

(فرهنگ و اقتصاد و سیاست را نشانه گرفته اند...)

اما روزه در فرقه بهائیت:

چون که بهائیت عدد نوزده را مقدس می داند از این رو برای سال نوزده ماه و برای هر ماه نوزده روز فرض کرده اند...

آنها موظف هستند که نوزده روز پایانی سال را روزه بگیرند که بدین ترتیب عید نوروز عید فطر انها هم می باشد.

اما بنابر این عقیده ..چهار روز اضافه می آورند که این چهار روز معروف به ایام "ها" می باشد...ایام "ها"هم دارای مناسکی است که بعد ها به آن خواهیم پرداخت،از جمله مرتکب شدن به هر نوع آلودگی است.

ازدواج در فرقه بهائیت...
در فرقه بهائیت ازدواج با بیش از دو زن حرام است؛

هرچند خود بهاء و بسیاری از بهائیان بیش از دو زن گرفته اند.

ازدواج با محارم (دختران،خواهران،خاله ها،عمه ها)در فرقه ضالّه بهائیت هیچ منعی ندارد مگر ازدواج با زن پدر که حرام است.

اصلی ترین منبع احکام بهائیت کتاب #اقدس است.احکام موجود در این کتاب نظریات میرزا حسینعلی بهاء می باشد که نشأت گرفته از افکار علی محمد باب و کتاب احکامی وی( #بیان ) البته با فرق هایی است.

از جمله احکام بهائیت:
بهائیان موظف به نماز روزانه هستند...که از اول بلوغ بر آنها واجب می شود.
نمازشان بر سه نوع است:1صغیر،2وسطی،3کبیر
هر بهائی هم مخیر به انجام یکی از این هاست.
قبله آنها قبر میرزا حسینعلی بهاء در شهر عکا،اسراییل است.
و همین طور معتقدند هر کس آب برای وضو ندارد به جای وضو بگوید بسم الله الاطهر الاطهر

قرار بر این بود پس از شوقی افندی رهبری در همین خاندان بماند اما شوقی صاحب فرزند نشد.

از این رو تشکیلاتی به وجود آمد تحت عنوان بیت العدل تا بتوانند این تشکیلات شیطانی را رهبری کنند.

اعضای این بیت العدل 9 نفر می باشند که هر ساله به انتخاب آراء به سمت می رسند.

بعد از تشکیل بیت العدل بهائیت رسما به حالت فرقه ای سیاسی برای انحراف در آمد.

 

بیت العدل

پس از عبدالبهاء،شوقی افندی معروف به شوقی ربانی فرزند ارشد دختر عبدالبهاء به عنوان رهبر بهائیان جانشین وی شد.
از جمله انحرافاتی که او ایجاد کرد با شعار برابری زن و مرد،دستور برداشتن حجاب را صادر کرد.
با توجه به رذایل اخلاقی که داشت بسیاری از بهائیت برگشته که از جمله آنان فضل الله صبحی مهتدی کاتب عبدالبهاء بود که به دامان پاک اسلام برگشت.

پس از آنکه عبدالبهاء عباس افندی به جانشینی پدر رسید اختلاف بسیاری در میان بهائیان رخ داد و همین امر موجب از بین رفتن اتحاد اولیه آنها شد.
عباس افندی در حکومت ایران و عثمانی مجالی برای ادامه فعالیت های بهائیت پیدا نکرد و از این رو به اروپا و امریکا رفت و به ارتباط با انگلستان و آمریکا روی آورد و از حکومت روس جدا شد.
در فضای اومانیسم حاکم بر انگلستان و آمریکا توانست تطبیقی بین عقاید بهائیت و امانیسم صورت دهد و همین طور در جنگ جهانی اول به پاس زحمات فراوانی که کشید دارای لقب #سر(sir) و نشان #نایت-هود(knight hood) که بزرگترین نشان خدمتگزاری به انگلیس است شد.عکس فوق مراسم اعطا این نشانه می باشد.
بدین جهت بهائیت از یک فرقه مذهبی گمراه به #ستون-پنجم سیاست استعماری انگلیس و آمریکا مبدل شد.

عکس اعطا نشانه نایت هود به عبدالبهاء

مرگ میرزا حسینعلی بهاءالله بحران جانشینی،اختلافات و درگیری های زیادی را در میان فرزندانش به دنبال داشت؛
عباس افندی پسر ارشد او که بعدها عبدالبهاء لقب گرفت توانست با غلبه بر برادر خود محمدعلی و سایر مخالفین به رهبری بهائیان برسد.
رهبری بهائیت پس از میرزا حسینعلی به #عباس-افندی رسید.

میرزا حسینعلی بها الله مؤسس فرقه ضاله بهائیت پس از پانزده سال زندگی در عکا شهری در فلسطین به بیست شبانه روز تب مبتلا شد و سپس از دنیا رفت و پیروان او قبر او را به عنوان خدای خویش #قبله خود قرار دادند.
بهائی ها امروزه قبله خویش را قبر آن ضالِّ مضلّ می دانند و به سمت آن عبادت می کنند.

میرزا حسینعلی بها الله که به عکا شهری در اسراییل کنونی تبعید شد به صورت علنی دست از باب امام زمان بودن برداشت و رسما ادعای نبوت کرد و فرقه بهائیت را بنیان گذاشت که فورا از جانب دولت روسیه به رسمیت نیز شناخته شد.پس آنکه #روس ها بهائیت را به عنوان یک دین شناختند امکانات بسیاری را در اختیار آنها گذاشتند (بعدها خواهیم گفت که علت این حمایت ها چه بوده است!)
اولین کار دولت روس باز گذاردن مرزهای خود به روی بهائیان بود و اولین معبد این فرقه ضاله در عشق آباد به نام معبد( #مشرق-الاذکار) ایجاد شد تا بتوانند از آنجا به ضلالت خود ادامه دهند.

میرزا حسینعلی بهاء الله(مؤسس فرقه ضاله بهائیت) در #عکا(شهری در فلسطین) در قلعه ای به مدت 9 سال تحت نظر بود و از آنجا نامه هایی که #الواح نام گرفته اند برای سلاطین و رهبران دینی و سیاسی جهان می فرستاد و ادعاهای گوناگون خود را مطرح می ساخت.
او خود را در نهایت #خدای-خدایان،آفریدگار جهان،معبود حقیقی نامید(کتاب مجموعه الواح)

بابیان در عراق اجتماعی رو فراهم آوردند که مهم ترین هدف آنها شکنجه و آزار و اذیت شیعیان بود...
بابیان مورد حمایت دولت های روس و انگلیس قرار گرفتند به حدی که دولت انگلیس والی بغداد را موظف کرده بود تا به میرزا حسینعلی مبلغی را به عنوان مقرری بدهد تا امور خود را بگذارند.
اما پس از چندی دعوا بر سر جانشینی علی محمد باب بالا گرفت که این دعوا منجر به دو پاره شدن فرقه ضاله و شیطانی بابیت شد...برخی به جانیشنی میرزا یحیی صبح ازل روی آوردند و برخی به جانشینی میرزا حسینعلی تن دادند که طرفداران یحیی به ازلیه معروف شدند و طرفداران میرزا حسینعلی به خاطرآنکه او لقب بهاءالله که به خود داده بود به بهائیه معروف شدند.
در پی چند دستگی میان بابیان افراد به جان هم افتاده و اعترافاتی علیه یکدیگر کردند...
این شورش ها و درگیری ها آنقدر زیاد شد که دولت عثمانی تصمیم گرفت میرزاحسینعلی بهاءالله را از عراق به عکا در فلسطین تبعید کند و میرزا یحیی صبح ازل را به قبرس بفرستد.

بعد از اعدام سیدعلی محمد باب اغلب بابیان جانشینی یحیی صبح ازل را پذیرفتند اما چون یحیی در آن زمان نوزده سال بیشتر نداشت و میرزاحسینعلی هم بسیار زیرک و فریبکار بود توانست زمام امور را در دست گیرد.
امیر کبیر که یکی از علل اصلی اغشاشات بابیان در کشور را شخص حسینعلی میدانست تصمیم گرفت او را از ایران به عراق تبعید کند.
(در این باره امیرکبیر اعلام کرد که میرزاحسینعلی تا کنون بیش ازپنج کرور تومان- نیم برابر غرامت جنگ های ایران و روس- به خزانه ایارن خسارت وارد ساخته است. اغتشاشات بابیان بسیارخسارت بار و سهمگین برای کشور واقع شد.)
پس از گذشت چند ماه که امیرکبیر به قتل رسید و صدارت کشور به میرزا آقاخان نوری رسید او باز به ایران بازگشت و شروع به توطئه و شورش کرد که باز حکومت تصمیم به دستگیری وی گرفت اما او با پناهنده شدن به دولت #روس توانست باز به بغداد آید و از خطر مرگ نجات پیدا کند.در پی این تبعید میرزا یحیی هم با لباس مبدل به عراق سفر کرد و کم کم جمعی از بابیان را در آنجا به وجود آوردند و بابیان توانستند با دولت های #انگلیس و فرانسه رابطه برقرار کنند...

بنیان گذار فرقه بهاییت میرزا حسینعلی نوری معروف به بها الله است که در سال1233ق در تهران به دنیا آمد
در سنین کودکی به فراگرفتن علوم ادبیات فارسی و عربی پرداخت.
در سن 28سالگی در پی ادعای بابیت سیدعلی محمد باب در شمار پیروان او در آمد و به ترویج بابی گری پرداخت.
او نیز ادعاهای گزافی کرده است که به مرور از آنها بحث خواهیم کرد.

#بهائیت فرقه ای منشعب از بابی گری(فرقه ای منشعب از شیخیه)است.
بنیان گذار بابیت سید علی محمد شیرازی ملقب به"باب"می باشد.او در سال1235ق در شیراز متولد شد و در 19 سالگی به کربلا رفت و در درس سید کاظم رشتی(شاگرد شیخ احمد احسائی موسس فرقه شیخیه)حاضر گردید.
پس از مرگ استاد خود را باب امام زمان(واسطه بین امام و مردم)خواند و پس از مدتی ادعای امام زمانی و پیامبری را مطرح ساخت.
اما در مناظرات با علمای ایران در اصفهان و تبریز از عهده اثبات ادعای خود برنیامد و همچنین در آثار و الواح(لوح هایی که ادعای وحی بودنشان را داشت)او خطاهای بسیاری دیده می شد که اینها مانع گسترش دین ساختگی و شیطانی او بود.
علی محمد باب به خاطر اعمال خشونت نسبت به مخالفانش در کشور اغتشاش و آشوب ایجاد کرد که در زمان قاجار #میرزا-تقی-خان-امیر-کبیر برای فرونشاندن فتنه بابیه آنان را سرکوب و علی محمد را در 28شعبان1266 در تبریز تیرباران کرد.

پس از فوت شيخ احمد احسايى، يكى از شاگردانش به نام سيد كاظم رشتى (1212 - 1259 ق.) جانشين او گرديد. سيد در جوانى به يزد رفت و به شيخ احمد پيوست و سپس به كربلا رهسپار شد و تا پايان عمر در آن شهر به تدريس و ترويج مكتب شيخيّه مشغول بود. وى بالغ بر يكصد و پنجاه جلد كتاب و رساله نوشت كه غالباً با زبان رمزى و نامفهوم است. برخى معتقدند منشأ اكثر آراى نادرست شيخيّه، سيد كاظم رشتى است و احسايى بدانها اعتقاد نداشته است.يكى از شاگردان سيد كاظم، ميرزا على محمد ملقب به باب(درب بین مردم و امام زمان-واسطه) بود كه پس از فوت سيد، مدعى جانشينى او شد و پس از آن ادعاى بابيت امام غايب و سپس ادعاى نبوت خويش را مطرح ساخت،او موسس فقه بابیه است که کتب زیادی در این زمینه نوشته شده است که جامع ترین آنها کتاب آیت الله اشتهاردی می باشد.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 107
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 101
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 121
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 132
  • بازدید ماه : 127
  • بازدید سال : 330
  • بازدید کلی : 5,456
  • دیگر وبلاگ ها