loading...
سوار نت

#دعوتیم_به_وادی_سلم
.
وقتی در ادعیه مختص به ماه رمضان و روایات در این باب رجوع می کنیم یکی از ویژگی های اساسی که به این ماه نسبت داده شده، اسلام است.
1️⃣ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي جَعَلَ مِنْ تِلْكَ السُّبُلِ شَهْرَهُ شَهْرَ رَمَضَانَ‏، شَهْرَ الصِّيَامِ، وَ شَهْرَ الْإِسْلَامِ،
2️⃣ اللَّهُمَّ أَهِلَّهُ عَلَيْنَا بِالْأَمْنِ وَ الْإِيمَانِ وَ السَّلَامَةِ وَ الْإِسْلَامِ
3️⃣ اللَّهُمَّ أَدْخِلْهُ عَلَيْنَا بِالسَّلَامَةِ وَ الْإِسْلَامِ
.
✅ اگر اسلام را به معنای تسلیم امر پروردگار بودن بدانیم، محور دین ما تسلیم بودن است و از مهم ترین نشانه های تسلیم بودن، روزه ماه مبارک رمضان است. همانگونه که نماز صبح را دو رکعت و نماز مغرب را سه رکعت می خوانیم بدین علت که خدا دستور داده؛ روزه دار هم می شویم  چون تسلیم دستور خداییم و فارغیم از دلایل علمی و فلسفی و عرفانی که برای آن می تراشند.
.
✅ این تسلیم بودن دو گونه می تواند باشد:
1️⃣ اسیری که در چنگ دشمن گیر کرده و به اجبار تسلیم تمامی دستورات او می شود.
2️⃣ آزاده ای که چون خم و پیچ مسیر را نمی شناسد به آنکس که از آن آگاه است پناه برده و خود را تسلیم آگاهی او می کند تا به هرسو اراده کرد عنان مرکب او را بکشد.
.
✅ تسلیم بودن ما در برابر خداوند بایستی از نوع دوم باشد. یعنی چون خداوند را آگاه تر می دانیم - إِنِّي‌َّ أَعْلَم‌ُ مَا لاَ  تَعْلَمُون‌َ ؛(بقره‌،30) - {وَ اللَّهُ یَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ} (بقره216) - خود را به او می سپاریم.
.
✅ در نتیجه این تسلیم خداوند بودن، آدمی از اسارت شیطان رهایی می یابد چرا که شیطان و هوای نفس و جادبه های دنیوی انسان را به مسیر ضلالت می کشانند و کاری می کنند که انسان پای خویش را بر جای گام های شیطان بگذارد و اینگونه او را در میان این هستی گم می کنند و سپس آدمی مصداقی برای ضالّین(گمشدگان) می شود.
.
✅ برای در صراط مستقیم و مسیر هدایت بودن باید وارد وادی سلم و تسلیم شد و از گام های شیطان تبعیت نکرد.
يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا ادْخُلُوا فِي السِّلْمِ کَافَّةً وَ لا تَتَّبِعُوا خُطُواتِ الشَّيْطانِ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُبينٌ (208 بقره)
.

سیدمیثم میرتاج الدینی

#از_هلال_شیعی_تا_قرص_اسلامی
.
زمانی که خورشید در بریتانیای کبیر غروب نمی کرد، شب ظلمانی پنجه سیاه و نکبت آلود خود را در آسمان خاورمیانه فرو کرده بود و در آن تاریکی هیچ مسلمانی خودی را از غیر خودی تشخیص نمی داد و این بود که به جان هم افتاده بودند.
از همان روز نکبت که سیاهی یهود بر بام سرزمین فلسطین افتاد و سودای از نیل تا فرات نقش پرچم شان شد، می‌شد حدس زد که یهودیان سیاهی را از کشورهای جهان با خود سوغات آورده اند تا در میان آن تاریکی مخوف، مسلمانان بر یکدیگر بتازند و انتقام قوم موسی که به کفاره  گوساله پرستی مجبور به کشتن یکدیگر در دل شب شدند را از مسلمانان خداپرست بگیرند.
تا آنکه خدا خواست و هلال شیعی در این آسمان ظلمانی طلوع کرد و ایران و عراق و سوریه و لبنان را به یکدیگر پیوند داد.
آن روزها خیلی ها را چشم دیدن این ماه نو نبود. اول اغماض کردند و انکار تا آنکه ماه بالا آمد و نور بر پهنه آسمان شب تاباند و شد قابل رویت برای هر چشم غیر مسلح.
چشمشان که ترسید سلاح برداشتند و افتادند به جان این هلال،
اما مگر پنجه گرگ درنده خو به ماه آسمان می‌رسد؟
واکنون این هلال شیعی لحظه شماری می کند برای شب چهاردهم،
برای آنکه با آمدن چهاردهمین نفر از این قوم، هلال به قرص کامل بدل شود و به همان اندازه قرص و محکم که تلالوء نورش گنبد آهنین را ذوب کند!

.

سیدمیثم میرتاج الدینی

#مبارزه_ادامه_دارد_ولو_فلسطین_کوفه_شود
.
تاریخ می گوید:
مردم کوفه از امام حسین علیه السلام برای قیام علیه دستگاه ظلم یزید، دعوت کردند. امام حسین علیه السلام بنا به تکلیف برای مبارزه با یزید عازم کوفه شدند. در میان راه اهالی کوفه سست شده و دست از مبارزه و آرمان های خود برداشتند.
اینجا بود که امام حسین علیه السلام طبق معادلات مادی ما بایست پا عقب کشیده و نه تنها دست از مبارزه برداشته بلکه دست بیعت به یزید بدهند.
اما به خلاف همه این معادلات، رفتار امام علیه السلام هیچ تغییری نکرد و تا آخرین نفس به مبارزه ادامه دادند.
اگر روزی مردم فلسطین هم دست از آرمانشان که مبارزه با صهیونیست است بردارند، آموزه های حسینی برما تکلیف می کند که به راه خود علیه ظلم و غصب اسراییل ادامه دهیم.
ملاک حق بودن راهی، تعداد رهروان نیست.
.
امام علی علیه السلام:
أَيُّهَا النَّاسُ لَا تَسْتَوْحِشُوا فِي طَرِيقِ الْهُدَى لِقِلَّةِ أَهْلِهِ ( در طریق هدایت از کمی رهروان آن نترسید)
.

سیدمیثم میرتاج الدینی

#تناقض_افکار_و_گفتار_زیباکلام
#سوالات_لاینحل 😀
.
امروز صحبت های صادق زیبا کلام به عنوان یکی از مخالفین مساله ولایت فقیه و حامی الگوی سکولاریسم برای مدیریت کشور را خواندم. صحبت های فراوانی درباره مسائل متفاوتی ارائه کرده بود.
از اینکه بر همه جا و همه کس که زورش رسید تاخت و در زمینه هایی بیش از تخصصش صحبت کرد؛ که بگذریم، مهم ترین حرف او اصلاح قانون اساسی و طرح حذف ولایت فقیه از حاکمیت و اعطای قدرت تمام و کمال به رییس جمهور بود. طرحی که زیباکلام آن را به #هاشمی_رفسنجانی نسبت می دهد.
تناقضی که میان حرف های او بود جایی برای اغماض نمی گذاشت. وی از طرفی آمریکا و غرب را به عنوان الگوی مدیریت کشور قبول داشته و از طرف دیگر به ولایت فقیه به عنوان رکنی که وظایف مهمی از جمله نظارت بر دستگاه های مهم اجرایی و قضایی و ... دارد، می تازد.
او می گوید:
«ایراد اساسی و بنیادی دیگر قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران این است که یکی از اصلی‌ترین و اساسی‌ترین و بنیادی‌ترین پایه‌های مردم‌سالاری در آن حاضر نیست که آن پاسخگویی است، بنابراین سؤال پیش می‌آید که بخش‌های مهمی از نظام جمهوری اسلامی به کجا باید پاسخگو باشند؟
رئیس‌جمهور آمریکا اختیارات زیاد و وسیعی دارد ولی قانون اساسی آن را موظف به پاسخگویی در برابر کنگره کرده است. همین‌طور نخست‌وزیر انگلستان، هند یا صدراعظم آلمان این‌ها قدرت و اختیارات زیادی در اختیاردارند ولی طبق قانون اساسی کشورشان پاسخگو هم هستند.
سپاه پاسداران و قوه قضائیه به کجا پاسخگو هستند؟ شورای عالی انقلاب فرهنگی به چه جایی پاسخ می‌دهد؟»
این سخنان یعنی او معتقد به وجود جایگاهی است که بتواند بر همه مسئولین و قوای کشور نظارت کند، اما از طرف دیگر معتقد است که نباید ولایت فقیه به عنوان ناظر بر قوا و دستگاه های کشور وجود داشته باشد.
آیا می شود گفت:
«همه کشورها جایگاهی را در بالاترین سطح ممکن در کشور خود ایجاد می کنند تا تمامی قوا اعم از مجریه و مقننه و قضاییه و دستگاه های کلیدی کشور به آن جایگاه پاسخگو باشند و ما باید از این الگو پیروی کنیم و بعد بر جایگاه ولایت فقیه به عنوان ناظر در همه قواها و دستگاه ها در کشور تاخت و قائل به حذف آن از قانون اساسی کشور شد؟»
او دو سوال مهم از دیدگاه خود را مطرح کرده و معتقد است برای این دو سوال چون جوابی وجود ندارد، در نتیجه قانون #اساسی مشکل #اساسی دارد!!
سوال اول او این است که:
«اگر مشروعیت نظام از ولایت‌فقیه استخراج می‌شود و ولی‌فقیه را هم مجلس خبرگان رهبری انتخاب می‌کند، بنابراین رییس جمهوری برای چه کاری باید داشته باشیم؟»
پاسخ :
«آقای زیبا کلام رییس جمهور را رییس بر تمام امور مردم و مملکت می داند، در حالیکه عنوان اصلی ریاست جمهوری، ریاست قوه مجریه است. یعنی قوه ای که قانون اساسی را اجرا می کند نه آنکه اختیار تمام امور را در دست بگیرد. به طور مثال می شود گفت: رییس قوه مجریه، همانند یک معمار، طرح و نقشه مهندس نقشه کشی را اجرا می کند. در این میان مهندس ناظری هم وجود دارد که مسئولیت آن را برای عمران کشور به عهده ولایت فقیه گذاشته اند. این مسئولیت ها به روشنی تفکیک شده اند.
و سوال دوم او این است:
«اگر هم که رئیس‌جمهور و ولی‌فقیه هر دو مشروعیت دارند این‌ها حوزه‌هایشان به چه صورت است؟»
پاسخ: رییس جمهور مشروعیت خویش را از تنفیذ ولیّ فقیه دارد و این خود به معنای آن است که مشروعیت رییس جمهور، در طول مشروعیت ولیّ فقیه است نه در عرض آن که فرصت طرح چنین سوالی پیش آید. همانند مشروعیت امام معصوم در زمان حکومت و کارگزاران وی در ممالک گوناگون.
این تناقض عجیب و سوال هایی_از دیدگاه خود لاینحل- که به قانون اساسی خدشه وارد می کند، آیا چیز دیگری غیر از مغرضانه بودن چنین شخصیتی را اثبات می کند؟
.

سیدمیثم میرتاج الدینی


یکی از اصلی ترین سیاست های نظام که بارها توسط رهبری ابلاغ و اعلان شده، سیاست حضور حداکثری مردم در عرصه های متعددی همچون حضور پای صندوق های رأی می باشد.
کشاندن حداکثر مردم پای صندوق رأی-ورای از آنکه چه کسی را مردم انتخاب میکنند- ایجاب می کند که دست اندرکاران نظام، همه توان خود را برای ایجاد یک رقابت به کار گیرند.
ایجاد رقابت هرچند به صورت صحیح و سالم شکل گیرد، قطعا مردم را به طرفدار و به تعبیر دقیق تر، به هوادار تبدیل می‌کند.
متأسفانه فضای سیاسی کشور در چند سال اخیر به گونه ای بوده که مردم هواداری و طرفداری خود را با پایان رای گیری، تمام نمی کنند و پس از اخذ آرا به جای اتحاد و همدلی در مطالبه از مسئول منتخب، به هواداری خود ادامه می‌دهند و مخالفان و رای ندادگان هم احساس شکست کرده و به دنبال انتقام با انواع متفاوت آن هستند.
به همین جهت هواداران خود را مدافع آرا خود دانسته و روی اشتباهات منتخب خود سرپوش گذاشته و تا مرز اغماض از بدی ها و توجیه خیانت ها پیش می‌روند.
.
اینگونه است که برای مثال 24میلیون رای آقای روحانی، 24میلیون هوادار شمرده می‌شوند نه24میلیون مطالبه گر... و به جای آنکه این 24میلیون خواستار عمل به وعده ها باشند آن هم همراه با نظارت دقیق و عمیق، آن افرادی که به رییس جمهور منتخب رای نداده اند، طلبکار می‌شوند و رای دهندگان مدافع و اغماض کننده و توجیه گر.
باید در عرصه سیاسی که مهم ترین جلوه آن انتخابات ریاست جمهوری است، سطح درک به اندازه ای ارتقا یابد که پس از انتخابات هواداری تبدیل به مطالبه گری شده و منتخب مردم احساس کند اگر24میلیون رای آورده این به معنای 24میلیون مطالبه گر است نه24میلیون هواداری که درصورت اشتباه و خدای ناکرده خیانت هم از او پشتیبانی می کنند.
اینگونه آسیب دوقطبی شدن جامعه و نقد مخرب از سوی مخالفین فرد منتخب پدید نخواهد آمد. دو معضلی که هم رهبری نظام و هم دولت های وقت، همواره با آن مواجه بوده اند.
.
پاورقی: یادمان نرود که ما مردم نقش به سزایی در کشور داریم.

سیدمیثم میرتاج الدینی

آیا حقوق زن و مرد در اسلام مساوی است؟؟؟
پس چرا دیه زن و مرد متفاوت است،سهم الارث متفاوت،پوشش متفاوت و...

این جمله رو همه شنیدیم:
منتظران مهدی آگاه باشید ...
حسین را منتظرانش کشتند.
آیا واقعا امام حسین رو منتظرانش کشتند؟
خب چیکار کنیم ما امام زمان رو نکشیم؟؟
منتظر چه کسی هست؟؟

#شجاعت

سوالی که هر فردی بدون تفکر فوری پاسخ می دهد...

آیا یک فرد شجاع نزد شما برتر است یا ترسو؟؟؟
همه بدون درنگ پاسخ می دهند...شجاع.

قرآن میان این دو فرد مقایسه ای انجام داده و به ما نشان داده است تا خود انتخاب کنیم.

در آیه 40توبه خداوند در مورد همراه پیامبر در غار(خلیفه اول) می فرماید:"لاتحزن ان الله معنا"نترس..خدا با ماست.

در همان شب که به لیلة المبیت معروف شده است در مورد شخص دیگری که جای نبی اکرم خوابید(امام علی) تا او هجرت نماید خداوند در آیه 207بقره می فرماید:"من الناس من یشری نفسه ابتغاء مرضات الله ..."کسی که جان خود را برای معامله با خدا و رضای او در معرض خطر قرار می دهد.

قضاوت با مخاطب

سیدمیثم میرتاج الدینی

انسان چگونه راه خود را بیابد؟
مسیر انسان کدام است؟
چرا به وحی نیازمندیم و به آن اضطرار داریم؟
عصمت چیست؟
چرا راهنما باید معصوم باشد و...
سعی شده به طور خلاصه در مورد بسیاری از مسایل که هر کدام سطرها نوشتن و ساعت ها بحث را طلب می کرد به بسیاری از مسایل بپردازیم.

 

به ادامه مطلب رجوع فرمایید.

شیخ ابوجعفرطوسی در مصباح الانوار،از انس بن مالک روایت می کند:

روزی نماز صبح را به امامت رسول خدا خواندیم،سپس ایشان رو به ما کردند و من در همان حال عرض کردم:یارسول الله تفسیر این آیه چیست؟"فاولئک الذین انعم الله علیهم من النبیین و الصدیقین و الشهداء و الصالحین و حسن اولئک رفیقا"«کسانی که ما برآنها نعمت فرستادیم پیامبران و صدیقین و شهدا و صالحین هستند»

حضرت فرمودند:مراد از پیامبران من،صدیقین برادرم علی بن ابی طالب،شهداء عمویم حمزه سیدالشهداء و صالحین دخترم زهرا و دو فرزندم حسن و حسین است.

پ ن:
بنابر این روایت و روایات دیگر صدیق لقب اختصاصی امیرمومنان علی بن ابی طالب است که متاسفانه به دیگران نسبت داده اند(ابوبکر صدیق)
حضرتحسن و حسین را فرزندان خود خطاب می کند.

بحثی کوتاه پیرامون #اسلام-انگلیسی داشتیم و به دیدگاه آنان نسبت به اصول دین خیلی خلاصه پرداختیم.

و اما سراغ فروع دین می رویم...
نماز،روزه،خمس،زکات،حج،جهاد،امر به معروف ، نهی از منکر،تولی،تبری

#اسلام-انگلیسی نماز را چگونه می خواهد؟؟

نماز:بهترین حالت بندگی که به انسان یادآوری می کند:
1-خدایی هست
2-معادی هست
انسان وقتی بداند در این دنیا خدایی را دارد که از هر نظر بر او سلطه دارد و دادگاهی برپا خواهد شد نه از جنس دادگاه های دنیا و به ریزترین خوبی و بدی پاسخ می دهند،همیشه بسیاری نکات را رعایت می کند که مهم ترین آن اخلاق در همه امور است.این انسان برای رسیدن به لذت هایش به هرچیزی چنگ نمی زند و تجاوزگرانه حقوق دیگران را نمی رباید چرا که اصل برای اورضایت خداو رسیدن به معادی است که باورش دارد.
اما اسلامی که انگلیس می خواهد همانند مسیحیت نیایش و عبادت مخصوص کلیساها در روز یکشنبه است و بس.
اخلاق معنایی ندارد وقتی اصل در زندگی تو رسیدن به لذت است حال از هر طریقی باشد..تجاوز،پایمال کردن حقوق دیگران و...
بهائیت نمونه ای واضح از اسلام انگلیسی است که نماز را:
1-هر وقت بخواهندمی خوانند
2-آن هم به سبک دلخواهشان
3- به سمت قبله ای که در اسراییل است آن هم قبر مردی که تجاوز پیشه او بود و شهری که پایمال شدن حقوق و غصب و غارت و خونریزی در آن بیداد می کند.

 

سیدمیثم میرتاج الدینی

این همه می گویند اسلام انگلیسی و آمریکایی را نمی خواهیم...واقعا این اسلام چگونه است؟


اصول دین را می دانیم:توحید،نبوت،معاد (اصول مذهب:توحید،نبوت،معاد،عدل،امامت)

1-اسلام انگلیسی می گوید:توحید آنگونه من می گویم نه آنگونه که هست...همین است که در مسیحیت تثلیث(اب و ابن و روح القدس) را وارد ساخته اند.فرقه صوفیه علی اللهی در همان سمت و سوی تثلیث حرکت کرده است.

2-نبوت را آنگونه که ما قرارداد می کنیم نه آنگونه که هست..و به همین ترتیب ادیانی به وجود آمده اند که حتی ابتدایی ترین مسایل عقلی را نقض کرده اند(بهائیت نمونه ای از خروار)

3-معاد مساله مهمی که باعث می شود با اعتقاد به آن دست از بسیاری امور کشیده و به بسیاری از کارها روی بیاوریم...
اما معاد انگلیسی،یعنی می شود با پول گناهان را خرید و با اعترافی در محضر کشیش به عقبی دست یافت.
با این ایدئولوژی هرکس دنیا را دارد آخرتی بهتر برای خود می سازد چرا که پول و ثروت،گناه می خرد.

 

سیدمیثم میرتاج الدینی

یکی از هشدار های امام راحل (ره)به ما این بود که مراقب اسلام تحریف شده ای در آینده ی نه چندان دور باشیم که خود ایشان اصطلاح #اسلام-آمریکایی را بکار بردند .
اسلامی که خیلی چیزها یا از آن حذف شده یا تحریف گردیده است.
کشورهای خلیج فارس،درگیر همین اسلام شده اند و البته اسیر بازی های استعمار

 

آیا نظام فعلی حاکم بر کشور ما از همه جهات در مسیر اسلام قدم برمی دارد؟؟

آیا مشکلات اقتصادی و سیاسی و آموزشی کشور باعث نشده ما این نظام را از نظر ظاهری فقط اسلامی بدانیم به طوری که فقط اسم اسلام را یدک می کشد..اما از نظر محتوا اسلامی نمی باشد...

فرق ما غرب چیست..اقتصاد ما غربی است..آموزش غربی و...است پس چرا نام اسلامی بر آن گذاریم...

به ادامه مطلب حتما رجوع فرمایید.

فروغ فرخزاد....کسی که به خاطر استعداد بالای شاعری اش مورد تکریم اهل ادب است.
اما خوب است کمی درباره برخی اشعارش بگوییم تا شخصیت او قدری از پس پرده ابهام بیرون آید و اگر کسی نقدی بر او می زند به حساب سیاست نگذارند...
فروغ مجموعه اشعاری دارد به نام عصیان ...
در آنجا به خداوند گیر می دهد...که چرا شیطان را آفریده.
خدا را خودپرست می خواند...انسان را بی اختیار می داند و می گوید مجبور است.
بهشت را توطئه می داند.جهنم را حقیقت و خدا را عاشق جهنم و عذاب کردن می خواند و...
خوب است دوستانی که تمایل دارند این مجموعه شعر را بخوانند.

آه آیا ناله ام ره می برد در تو؟؟
تا زنی برسنگ جام خود پرستی را..
یک زمان با من نشینی با من خاکی
از لب شعرم بنوشی درد هستی را...
از اینجا شروع می کنه نق زدن هایی که سال ها پیش مکتب سوفیست خواست با این ترفند پول ها انبار کند ولی نتوانست.
متاسفم برای کسانی که بازخورده(تفاله)تفکرات پوچی که سالها پیش رد شده اند و منقرض گردیده متفکرین آن نسلشان از بس چرن گویی کرده اند را باز به زبان شعر و ادبیات زیبای ایرانی در می آورند.
اینگونه افراد هنوز هم هستند و مختص به فروغ نمی باشد.

 

درموردتولدش میگه و این مصرع
من به دنیا آمدم بی آنکه خود خواهم...
بعد این نق زدن...
کی رهایم کرده ای تا با دوچشم باز
برگزینم قالبی خود از برای خویشتا دهم بر هر که خواهم نام مادر را
خود به آزادی نهم در راه پای خویش
این حرف که میگه من مجبور بودم در خانواده ای به دنیا بیام و چرا نمی تونم خودم خانوادم رو انتخاب کنم و آزادانه زندگی کنم...
جوابش اینه..خیلی خلاصه.
اون دنیا از خانواده نمی پرسن...از اعمال می پرسن.هرچند اگه کسی در کوره دهاتی به دنیا بیاد که نمی تونه بره دنبال راه درست و حقیقت و...این شخص جاهل قاصره و خدا اون می بخشه و حساب و کتابی بر آنچه که واقعا نمی توانسته نمی شه.
خانواده ها ومحیط ملاک سنجش خدا نیست....
عمل هم مهم نیست...
نسبت بین عمل و داشته ها مهم است.
یکی در خانواده اهل علم اگر به گمراهی رود عذابش بیشتر و دیگری در خانواده ای دور از علم و...
همین طور که خدا به اونی که در مضیقه هست و به راه درست چمگ می زند بیشتر عنایت دارد.پس سعی مهم است.لیس للانسان الا ما سعی...نسبت میان عمل و داده ها

 

سیدمیثم میرتاج الدینی

آنها که هی دم از آزادی بیان می زنند...
خوب است بدانند
آزادی بیان برای عقیده هاست
نه افراد شعار زده مخفی شده در پشت عقیده ها.
فکر روشن داشتن خوب است
به شرط آن که ضمیری روشن عطایمان کنند.
و روشنفکر مآبی همانقدر ضربه می زند
که مقدس مآب زده و خواهد زد.

قرآن را سوزاندند
پرسیدیم چرا؟
گفتند:آزادی بیان است.
اگر آزادی بیان است..پس چرا نمی گذارید قرآن حرفش را بزند.
چرا عقیده قرآن نباید به گوش ها برسد.
این آزادی به افراد است نه عقیده که عده ای بی شرمانه به مقدسات دیگران توهین کنند بسوزانند..
این توحش است نه آزادی.
این سلب آزادی است.
و روزی به دسیسه تقلب بیرون ریختند.
گفتیم حرفتان چیست گفتند تقلب.گفتیم از راه خودش پیگیر شوید گفتند نه میخواهیم به خیابان ها بریزیم.
این هم آزادی نیست.توحش است.
آزادی که از دیگری سلب آزادی کند تجاوز است.
و اینگونه کردند.به مقدسات توهین شد،به عقاید مان...و این سلب آزادی از عقیده هاست
پس آزادی بیان،آزادی عقیده هاست...
نه توحش افراد.

گاهی موضوعی به ما می دهند و ما آزاد هستیم که حول آن محور و پیرامون آن موضوع هر گونه میخواهیم فکر کنیم و برای ما طوری ذائقه سازی می کنند و مجرا قرار می دهند که جز آنچه آنها می خواهند نه فکر می کنیم و نه می گوییم و می نویسیم.

این هم آزادی نیست....

حواسمان باشد..به جای ما فکر نکنند،به جای ما تصمیم نگیرند و به ما موضوع ندهند و ذائقه هم برای ما نسازند.

سید میثم میرتاج الدینی

شرح حدیث زیبای نبوی توسط امام خامنه ای
ترک امیال نفسانی
من مواعظ النبي صلى الله عليه وآله وسلّم:
من اكل ما يشتهي ولبس ما يشتهي وركب مايشتهي لم ينظر اللّه اليه حتى ينزع او يترك.
(تحف العقول صحفه 38)

در جمله«ركب مايشتهي»، احتمال دارد كه معناى حقيقى كلمه مراد باشد؛ يعنى هر مركبى كه مورد ميل اوست، انتخاب كند و احتمال دارد به معناى «ركب الامر» باشد؛ يعنى هر كارى دلش خواست انجام دهد. بهرحال، نظر و توجه الهى كه رأس همه خيرات و مايه همه كمالات انسان در عالم وجود است؛ با ارتكاب اين امور از انسان گرفته مى‏ شود و ترك آن هم به اين است كه با رياضت اختيارى، آنچه را كه هوس مى‏ كند و مى ‏تواند انجام دهد كنار بگذارد.
كسانى كه قدرت انجام تمام مشتهيات خود را ندارند بايد قدر بدانند؛ زيرا اين نعمت بزرگى است كه انسان در مقابل هوا و هوسهاى خود، ميدان گسترده ‏اى نداشته باشد. گرچه اگر بتواند و مبارزه كند، ثواب بيشترى دارد.
جلسه نوزدهم 11/8/78

کفر متحرک به اسلام می رسد،
ولى اسلام راکد، پدر بزرگِ کفر است.
سلمان‏ها در حالى که کافر بودند، حرکتشان آنها را به رسول منتهى کرد
و زبیرها در حالى که با رسول بودند، رکودِشان آنها را به کفر پیوند زد.
کفرى که با حرکت ما همراه باشد، وحشتى ندارد، وحشت آنجایى است که با رکودها پیوند خورده باشیم.
استاد علی صفائی حائری

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 107
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 98
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 116
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 127
  • بازدید ماه : 122
  • بازدید سال : 325
  • بازدید کلی : 5,451
  • دیگر وبلاگ ها