loading...
سوار نت

مواردى از اعتقادات شيخ و ايدئولوژى شيخيه را بر مى ‏شماريم:
1-اصول دين 4 تا است: معرفت الله، معرفت انبياء، معرفت ائمه، معرفت ركن رابع; كه شيوخ و بزرگان شيخيه هستند .
شیخیه معتقد به رکن رابع هستند...یعنی در زمان غیبت فردی واسطه بین امام معصوم و مردم است به طور نیابت خاصه که می تواند با امام رابطه داشته باشد و این با اعتقاد به ولایت فقیه ما شیعیان غیر شیخی،کاملا متفاوت است چرا که ما معتقد به نیابت عامه فقیهان جامع الشرایط هستیم.

در دین اسلام یکی از فروع مساله تبری می باشد...
تبری یعنی برائت جستن از دشمنانی که می خواهند به نحوی ضربه ای به کیان اسلام بزنند.
مقام معظم رهبری هم بسیار فرموده اند که همه دشمنان خویش و دشمنان شریعت خود را بشناسید که خدای نا کرده در سنگر آنها موضع نگیرید و علیه خودی ها جنگ و فتنه و...بپا نکنید.
فلذا مساله دشمن شناسی بسیار اهمیت پیدا میکند.همه ادیان الهی مورد تحریف و تقطیع قرار گرفته و خواهند گرفت و دین مبین اسلام از این مساله مستثنی نیست.

 

یکی از فرقه هایی که در شهر کرمان طرفداران فراوانی دارد فرقه شیخیه است...
فلذا توضیحاتی پیرامون این فرقه داده می شود.
موسس این فرقه شخصی است بنام شيخ احمد احسائى فرزند زين‏ الدين بن ابراهيم بن صفر بن راغب بن رمضان که در ماه رجب سال 1166 هجري قمري در روستاهاي احساء متولد شد.او پس از گذراندن دوارن طفولیت اندکی از علوم دینی را کسب نمود و پس از چندی طبق گفته خود به او الهاماتی از عوالم غیب می شد که فحوای کلی آن الهامات ایجاد دین جدید است.

آیا نظام فعلی حاکم بر کشور ما از همه جهات در مسیر اسلام قدم برمی دارد؟؟

آیا مشکلات اقتصادی و سیاسی و آموزشی کشور باعث نشده ما این نظام را از نظر ظاهری فقط اسلامی بدانیم به طوری که فقط اسم اسلام را یدک می کشد..اما از نظر محتوا اسلامی نمی باشد...

فرق ما غرب چیست..اقتصاد ما غربی است..آموزش غربی و...است پس چرا نام اسلامی بر آن گذاریم...

به ادامه مطلب حتما رجوع فرمایید.

المومن مرآة المومن
همه ما این حدیث ارزشمند رو بلدیم...مومن آینه مومن دیگر است...
بد نیست یه کم فکر کنیم ببینیم آینه چه ویژگی هایی داره که وقتی میخواهیم آینه باشیم و عیب رفیقمون رو بگیم بفهمیم چطوری بگیم.

1-آینه هم خوبی رو نشون میده هم بدی]هم زیبایی هم زشتی.

2-آینه هرکسی رو با تمام خوب و بدش به خودش نشون میده نه دیگری.

3-اگه شما از جلوی آینه کنار برید تصویری از شما در آن نمی ماند و دیگری خودش را می بیند.آینه چیزی در خود نگه نمی دارد.

4-آینه نه کم نشان می دهد و نه زیاد..دقیق همانی که هستیم.

5-اگر آینه را خرد کنی باز تیکه های خرد شده آن تو را نشان می دهد هرچند تیکه هایی از تو را.

برای دوستان مان آینه باشیم...

فروغ فرخزاد....کسی که به خاطر استعداد بالای شاعری اش مورد تکریم اهل ادب است.
اما خوب است کمی درباره برخی اشعارش بگوییم تا شخصیت او قدری از پس پرده ابهام بیرون آید و اگر کسی نقدی بر او می زند به حساب سیاست نگذارند...
فروغ مجموعه اشعاری دارد به نام عصیان ...
در آنجا به خداوند گیر می دهد...که چرا شیطان را آفریده.
خدا را خودپرست می خواند...انسان را بی اختیار می داند و می گوید مجبور است.
بهشت را توطئه می داند.جهنم را حقیقت و خدا را عاشق جهنم و عذاب کردن می خواند و...
خوب است دوستانی که تمایل دارند این مجموعه شعر را بخوانند.

آه آیا ناله ام ره می برد در تو؟؟
تا زنی برسنگ جام خود پرستی را..
یک زمان با من نشینی با من خاکی
از لب شعرم بنوشی درد هستی را...
از اینجا شروع می کنه نق زدن هایی که سال ها پیش مکتب سوفیست خواست با این ترفند پول ها انبار کند ولی نتوانست.
متاسفم برای کسانی که بازخورده(تفاله)تفکرات پوچی که سالها پیش رد شده اند و منقرض گردیده متفکرین آن نسلشان از بس چرن گویی کرده اند را باز به زبان شعر و ادبیات زیبای ایرانی در می آورند.
اینگونه افراد هنوز هم هستند و مختص به فروغ نمی باشد.

 

درموردتولدش میگه و این مصرع
من به دنیا آمدم بی آنکه خود خواهم...
بعد این نق زدن...
کی رهایم کرده ای تا با دوچشم باز
برگزینم قالبی خود از برای خویشتا دهم بر هر که خواهم نام مادر را
خود به آزادی نهم در راه پای خویش
این حرف که میگه من مجبور بودم در خانواده ای به دنیا بیام و چرا نمی تونم خودم خانوادم رو انتخاب کنم و آزادانه زندگی کنم...
جوابش اینه..خیلی خلاصه.
اون دنیا از خانواده نمی پرسن...از اعمال می پرسن.هرچند اگه کسی در کوره دهاتی به دنیا بیاد که نمی تونه بره دنبال راه درست و حقیقت و...این شخص جاهل قاصره و خدا اون می بخشه و حساب و کتابی بر آنچه که واقعا نمی توانسته نمی شه.
خانواده ها ومحیط ملاک سنجش خدا نیست....
عمل هم مهم نیست...
نسبت بین عمل و داشته ها مهم است.
یکی در خانواده اهل علم اگر به گمراهی رود عذابش بیشتر و دیگری در خانواده ای دور از علم و...
همین طور که خدا به اونی که در مضیقه هست و به راه درست چمگ می زند بیشتر عنایت دارد.پس سعی مهم است.لیس للانسان الا ما سعی...نسبت میان عمل و داده ها

 

سیدمیثم میرتاج الدینی

آنها که هی دم از آزادی بیان می زنند...
خوب است بدانند
آزادی بیان برای عقیده هاست
نه افراد شعار زده مخفی شده در پشت عقیده ها.
فکر روشن داشتن خوب است
به شرط آن که ضمیری روشن عطایمان کنند.
و روشنفکر مآبی همانقدر ضربه می زند
که مقدس مآب زده و خواهد زد.

قرآن را سوزاندند
پرسیدیم چرا؟
گفتند:آزادی بیان است.
اگر آزادی بیان است..پس چرا نمی گذارید قرآن حرفش را بزند.
چرا عقیده قرآن نباید به گوش ها برسد.
این آزادی به افراد است نه عقیده که عده ای بی شرمانه به مقدسات دیگران توهین کنند بسوزانند..
این توحش است نه آزادی.
این سلب آزادی است.
و روزی به دسیسه تقلب بیرون ریختند.
گفتیم حرفتان چیست گفتند تقلب.گفتیم از راه خودش پیگیر شوید گفتند نه میخواهیم به خیابان ها بریزیم.
این هم آزادی نیست.توحش است.
آزادی که از دیگری سلب آزادی کند تجاوز است.
و اینگونه کردند.به مقدسات توهین شد،به عقاید مان...و این سلب آزادی از عقیده هاست
پس آزادی بیان،آزادی عقیده هاست...
نه توحش افراد.

گاهی موضوعی به ما می دهند و ما آزاد هستیم که حول آن محور و پیرامون آن موضوع هر گونه میخواهیم فکر کنیم و برای ما طوری ذائقه سازی می کنند و مجرا قرار می دهند که جز آنچه آنها می خواهند نه فکر می کنیم و نه می گوییم و می نویسیم.

این هم آزادی نیست....

حواسمان باشد..به جای ما فکر نکنند،به جای ما تصمیم نگیرند و به ما موضوع ندهند و ذائقه هم برای ما نسازند.

سید میثم میرتاج الدینی

شرح حدیث زیبای نبوی توسط امام خامنه ای
ترک امیال نفسانی
من مواعظ النبي صلى الله عليه وآله وسلّم:
من اكل ما يشتهي ولبس ما يشتهي وركب مايشتهي لم ينظر اللّه اليه حتى ينزع او يترك.
(تحف العقول صحفه 38)

در جمله«ركب مايشتهي»، احتمال دارد كه معناى حقيقى كلمه مراد باشد؛ يعنى هر مركبى كه مورد ميل اوست، انتخاب كند و احتمال دارد به معناى «ركب الامر» باشد؛ يعنى هر كارى دلش خواست انجام دهد. بهرحال، نظر و توجه الهى كه رأس همه خيرات و مايه همه كمالات انسان در عالم وجود است؛ با ارتكاب اين امور از انسان گرفته مى‏ شود و ترك آن هم به اين است كه با رياضت اختيارى، آنچه را كه هوس مى‏ كند و مى ‏تواند انجام دهد كنار بگذارد.
كسانى كه قدرت انجام تمام مشتهيات خود را ندارند بايد قدر بدانند؛ زيرا اين نعمت بزرگى است كه انسان در مقابل هوا و هوسهاى خود، ميدان گسترده ‏اى نداشته باشد. گرچه اگر بتواند و مبارزه كند، ثواب بيشترى دارد.
جلسه نوزدهم 11/8/78

در مورد بانک و نحوه تشکیل آن کمی صحبت شد.
اما سوال این است آیا هرچه از غرب بیاید مشکل داره؟؟نمیشه استفاده کرد؟؟

خیلی واضحه...اینگونه نیست هرچی غرب اختراع کرد و به کار گرفت ما نباید نزدیکش بشیم.
بلکه در دین ما آمده کلمه خوب،حرف خوب،کار خوب و...رو بگیرین حتی از کافر.
مهم اون کاره که خوبه.
بانک هم یکی از آن نمونه هاست.هرچند اساس آن در غرب بر ربا نهاده شده است اما استفاده های بسیار خوب دیگری هم دارد.
یکی از آنها سرمایه گذاری بانک در بحث اشتغال زایی،ایجاد صنعت و...است که به رشد اقتصادی در یک جامعه کمک بسیاری می کنه.
اما ممکن است در دل همین سرمایه گذاری ها ربا پنهان باشد.

گر شما پولی را در بانک سپرده کنید و بانک به شما سود دهد این رباست...
اما...
اگر بانک از راهی که دین ارائه داده به شما سود بدهد ربایی در کار نخواهد بود.
این راه کدام است؟
مضاربه
برای توضیح آن خیلی ساده عرض کنم:شما پولی به بانک می دهید،بانک با پول شما کار می کند و در سود به دست آمده از کار شما را به نسبتی شریک می گرداند.مثلا با پول شما کارخانه راه می اندازد و هرچه درآمد کارخانه بود...به شما سهمی از آن درآمد می دهد.
اینگونه شما سود پول را نگرفته اید بلکه سود کاری را گرفته اید که با پول شما به دست آمده است.
قراردادهای بانکی امروزه تحت عنوان مضاربه است و از این رو سود پول سپرده ربا نیست.

اقتصاد بانک های ایران کاپیتالیسم است...خیلی ساده عرض کنم.
کاپیتالیسم یعنی سرمایه محوری....و سرمایه محوری یعنی همه چیز باید در خدمت سرمایه درآید.
و اصل در این نوع روند،افزودن سرمایه است با سرمایه؛نه با کار و تلاش.
و چگونه با سرمایه،سرمایه بیفزاییم؟؟خیلی راحت پول وام می دهیم...خود پول را بعد مدتی پس میگیریم و علاوه بر آن سودی هم می گیریم.
این گونه قشری همیشه مستضعف و بدهکار و قشری همیشه پول پارو می کنند آن هم بدون ذره ای زحمت.
در این نوع اقتصاد ربا نهادینه شده است...
و ربا جنگ با خداست.

 

سیدمیثم میرتاج الدینی

بانک چیست؟
معنی اصلیش صندلی یا نیمکته...
در دین یهودتحریف شده ربا دادن حرام است مگر در یک صورت..به غیر یهودی ها ربا دادن.
یهودی ها هم صندلی هایی در جاهایی معین می گذاشتند و ربا به غیر یهود می دادن.
بعدها این به یه سازمان و دم ودستگاه تبدیل شد و این صندلی رفت تو یه ساختمون خوشکل و اسم همون بانک رو گذاشتن روی اون ساختمون.
اساس بانک بر ربا شکل گرفته است.
و ...
ربا جنگ با خداست...


سید میثم میرتاج الدینی

تعداد صفحات : 11

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 107
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 36
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 51
  • بازدید ماه : 197
  • بازدید سال : 400
  • بازدید کلی : 5,526
  • دیگر وبلاگ ها